piątek, 10 maja 2013

Witajcie Kochane :) Na początku dziękuję Wam za komentarze. Jestem strasznie ciekawa jak się przez ostatni czas pozmieniało na Waszych blogach :)

Przez ostatni tydzień, spisywałam co jadłam i jak ćwiczyłam każdego dnia. Robiłam do uczciwie i o to wyniki :) Przez pierwsze dni w mojej diecie było dużo ciasta, ale to ze względu na święta. Po nich wszystko wróciło do normy. Szczerze mówiąc jestem zadowolona z tego tygodnia, bo dzielnie walczyłam z emocjonalną chęcią podjadania. Oto rezultaty:


Wstawiam też  wypróbowany przepis na przepyszną, szybką, zdrową lasagne którą ostatnio zrobił. A w dodatku znalazłam zdrowszego i tańszego zastępce makaronu czyli macę :D A goście i rodzinka i tak dopóki im nie powiesz będą pewni że to makaron :P

Lasagne z mięsem i szpinakiem:


Składniki - 6 porcji
- 2 opakowania macy razowej 
- ser żółty starty na tarce

Farsz szpinakowy:
- 0,5 kg mrożonego szpinaku
- 2 ząbki czosnku
- sól, pieprz

Farsz mięsny:
- 0,5 kg mięsa mielonego z indyka
- 2 średnie marchewki
- 1 cebula
- 2 ząbki czosnku
- puszka pomidorów
- pół słoiczka koncentratu pomidorowego
- przyprawy do mięsa, sól, pieprz
- olej lub oliwa z oliwek

* Sos beszamelowy: (Bez którego co prawda można się obejść gdy narzucamy sobie dietę, Jednak ze względu na to że robiłam to popisowo dla rodzinki to ja go zrobiłam ;) )
- 1/3 kostki masła
- 2 czubate łyżki mąki
- szklanka mleka
- łyżeczka gałki muszkatołowej
- sól, pieprz


Przygotowanie
1. Szpinak rozmrozić w garnuszku. Doprawić czosnkiem, solą i pieprzem.
2. Cebulę  i czosnek poszatkować, marchewki zetrzeć na tarce
3. Na patelni z małą ilością tłuszczu smażyć cebulkę, dodać przyprawione mięso i czosnek. Następnie dodać marchewkę i pomidory z puszki oraz koncentrat pomidorowy dla uzyskania ładniejszego koloru. Dusić około 10-15 min.
4. Przygotować sos beszamelowy: rozpuścić masło, dodać mąkę. Gdy powstanie jednolita masa, stopniowo dodawać mleko. Gotować i mieszać dopóki nie uzyskamy jednolitej masy i ulubionej konsystencji na sos. Doprawić gałką muszkatołową i solą.
5. Do prostokątnej blaszki układamy macę, na nią układamy mięso i warzywa,  starty ser. Znowu maca, a na nią szpinak i sos beszamelowy. Znowu maca. Zewnętrzną warstwę można posmarować koncentratem lub pozostałym sosem pomidorowym i pospać serem. Zapiekać 15 min i gotowe. Najlepiej smakuje na ciepło:)

2 komentarze:

  1. nigdy nie jadłam lasagni, ale pora to zmienić! muszę wypróbować twój przepis i to koniecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. wow faktycznie genialny pomysł z tą macą :) na pewno lepiej niż jeść z makaronem !

    OdpowiedzUsuń